Dyrektywa CCDII dotycząca kredytów konsumenckich oraz zmiany wynikające z projektu ustawy o podmiotach obsługujących kredyty i nabywcach kredytów. Omówienie najczęstszych problemów z kredytami konsumenckimi. NOWOŚĆ
Adresaci
Pracownicy banków spółdzielczych udzielający kredytów konsumenckich.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Celem szkolenia jest omówienie zmian, które wprowadzi na rynku kredytów konsumenckich Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2225 z dnia 18 października 2023 roku w sprawie umów o kredyt konsumencki oraz uchylająca dyrektywę 2008/48/WE, a także innych aktów prawnych zmieniających zasady zawierania i wykonywania tego typu umów. W trakcie szkolenia przedstawione zostaną zasady wprowadzenia nowy regulacji oraz ryzyka z nimi związane.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.
Program
1. Uwagi ogólne
2. Omówienie problemów z aktualnie obowiązującą ustawą o kredycie konsumenckim
3. Ogólne informacje o dyrektywie CCDII, termin implementacji i stosowania
4. Ogólne omówienie zmian wprowadzonych tzw. ustawą antylichwiarską
5. Zakres przedmiotowy i podmiotowy regulacji Dyrektywy, wyłączenia spod jej stosowania
6. Zmiany w obszarze reklamy kredytów konsumenckich
7. Zmiany w obszarze definicji ustawowych
8. Obowiązki przedkontraktowe
9. Regulacja płatności BNPL (kup teraz, zapłać później)
10. Zmiany w procedurze zawierania umowy o kredyt konsumencki
11. Badanie i ocena zdolności kredytowej, wspólna ocena zdolności kredytowej
12. Obowiązki informacyjne w umowie i w czasie wykonywania umowy
13. Limit kosztów kredytu
14. Przedterminowa spłata kredytu konsumenckiego
15. Ogólne uwagi o czynnościach przygotowujących wdrożenie nowej dyrektywy
16. Omówienie projektowanych zmian w związku z ustawą o podmiotach obsługujących kredyty
17. Pytania uczestników szkolenia
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.