Online
SPRZEDAż I OBSłUGA KLIENTA

Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami / niepełnosprawnościami GRUPA ZAMKNIĘTA/ WOLNE MIEJSCA W TERMINIE 4.11.2024, ZAPRASZAMY.

Zapisz się
Pobierz PDF
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 14.11.2024 09:00
Data zakończenia: 14.11.2024 14:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Wszyscy pracownicy banku mający kontakt z klientem. Osoby zarządzające odpowiedzialne za tworzenie rozwiązań proceduralnych np. standardów obsługi klienta czy też organizacyjnych.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych.

Cel

Celem szkolenia jest rozwój kluczowych kompetencji, które umożliwią uczestnikom profesjonalną obsługę klientów ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z różnymi typami niepełnosprawności. Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie:
• Zrozumienia potrzeb klientów – nauczą się identyfikować bariery komunikacyjno-informacyjne, które mogą utrudniać obsługę klienta ze szczególnymi potrzebami / niepełnosprawnościami.
• Budowania relacji – opanują zasady savoir-vivre’u w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością, by skutecznie budować pozytywne relacje z klientami i unikać nieporozumień, które mogą być wynikiem niewłaściwego zachowania.
• Pokonywania stereotypów – poznają przykłady stereotypowych zachowań oraz metody przeciwdziałania im.
• Skutecznej komunikacji interpersonalnej – rozwiną umiejętność korzystania z technik komunikacji, w tym komunikacji niewerbalnej, odpowiedniego formułowania pytań i budowania relacji z klientami o szczególnych potrzebach.
• Dostosowania podejścia do różnych typów niepełnosprawności / szczególnych potrzeb – dowiedzą się, jak praktycznie komunikować się z osobami starszymi, niewidomymi / niedowidzącymi, niesłyszącymi / niedosłyszącymi, z problemami z mową oraz z problemami społecznymi czy o obniżonych zdolnościach poznawczych, aby zapewnić im przyjazną obsługę.

Korzyści

Dzięki udziałowi w szkoleniu:
• Wzrośnie Twoja pewność siebie w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami/różnymi typami niepełnosprawności
• Będziesz znał zasady komunikowania się, które pozwolą Ci budować pozytywne relacje oraz uchronią Cię przed popełnianiem błędów

Program

Rozumienie potrzeb klientów ze szczególnymi potrzebami/różnymi rodzajami niepełnosprawności:
• grupy klientów korzystających z usług banku, którzy mogą potrzebować dodatkowego wsparcia – od osób z niepełnosprawnościami słuchu i wzroku, przez seniorów, aż po klientów z problemami w poruszaniu się.
• na co masz wpływ w obsłudze osób z niepełnosprawnością/szczególnymi potrzebami?, czyli jak w praktyce pokonywać bariery komunikacyjno–informacyjne

Zasady savoir-vivre’u w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami:
• jak budować zaufanie i unikać niezręcznych sytuacji?
• Jakie zachowania mogą być źle odebrane, nawet jeśli nasze intencje były dobre? Jak ich unikać?

Stereotypy i bariery komunikacyjne:
• stereotypy kulturowe i społeczne związane z osobami z niepełnosprawnościami – jak można im przeciwdziałać.
• jak postawa akceptacji i otwartej komunikacji może zmienić jakość obsługi klientów?

Narzędzia komunikacyjne pomagające w nawiązywaniu relacji z osobami ze szczególnymi potrzebami/niepełnosprawnościami:
• waga komunikacji niewerbalnej
• świadoma praca pytaniami
• techniki budowania relacji
• empatyczne podejście i asertywność

Praktyczna wiedza na temat obsługi różnych grup klientów. Dostosowanie komunikacji do potrzeb klienta:
• w starszym wieku. Jakie stereotypy dotyczące osób starszych utrudniają komunikację? Dyskryminacja ze względu na wiek (ageizm)
• z niepełnosprawnością wzroku (niewidome i słabowidzące). Składanie podpisu przez osoby niewidome – jak to robić w praktyce bankowej? Czy osoba niewidoma może wejść do palcówki bankowej z psem przewodnikiem?
• z niepełnosprawnością słuchu (niesłyszące i niedosłyszące). Kto może być tłumaczem osoby niewidomej? Pętla indukcyjna jako pomoc dla klientów niedosłyszących.
• niemówiącymi lub z problemami z mową – zasady komunikacji alternatywnej i wspomagającej
• z problemami w funkcjonowaniu społecznym (osoby w spektrum autyzmu). Na co zwracać uwagę w komunikacji? Jakie warunki utrudniają obsługę klienta?
• o obniżonych zdolnościach poznawczych, np. jak przekazywać informacje, by klient je zrozumiał
• z problemami zdrowia psychicznego. Jakie warunki warto zapewnić w trakcie obsługi, by było to komfortowe z perspektywy klienta?
• z niepełnoprawnością ruchową. Jak dostosować stanowiska obsługi klienta do obsługi klientów np. poruszających się na wózku inwalidzkim?

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia