Stacjonarne
ZARZąDZANIE

Warsztat z zakresu komunikacji i współpracy oraz odpowiedzialności menedżerskiej

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Lututów
Data rozpoczęcia: 26.09.2024 10:00
Data zakończenia: 26.09.2024 16:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Osoby na stanowiskach menedżerskich w Bankach Spółdzielczych.

Cel

Uczestnictwo w warsztacie pozwoli uczestnikom na zrozumienie czym jest efektywna komunikacja menedżerska i jak wpływa na efektywność zespołu oraz atmosferę sprzyjającą wzajemnemu zrozumieniu. Uczestnicy nauczą się wpływać na swój wizerunek w zespole, przećwiczą swoje umiejętności wpływania na energię innych do pracy, sprawdzą się w roli mediatora w konflikcie między pracownikami, spróbują zapanować nad emocjami własnymi i innych w trudnych chwilach zespołu. Dodatkowo uczestnicy zrozumieją, czym różni się rola lidera od roli kierownika, zauważą jak ogromny mogą mieć wpływ na zarządzanie efektywnością pracy zespołu.

Korzyści

Wymiana informacji jest podstawowym narzędziem pracy w obecnych zespołach zadaniowych. Właściwe zarządzanie komunikacją w zespole pozwala na utrzymanie wysokiej efektywności firmy i sprawną pracę pracowników. Komunikacja to jednak nie tylko wymiana informacji ale również emocji, postaw i intencji zawieszona w sosie ogólnej atmosfery i stosunków międzyludzkich. Budowanie odpowiedzialności menedżerskiej to dodatkowo oprócz komunikacji umiejętność tworzenia zgranego, skutecznego zespołu.

Metodyka

Warsztat będzie prowadzony interaktywnie (prezentacja, ćwiczenia, burza mózgów, analiza case study, praca w grupach i indywidualnie). Podczas warsztatu uczestnicy na bieżąco przećwiczą w praktyce wszystkie poznane metody z wykorzystaniem niezbędnych kompetencji menedżerskich.

Program

1 Moduł. Budowanie atmosfery
• Zespół ma cel – budowanie świadomości członków zespołu o konieczności nastawienia na efektywność komunikacji.
• Dbałość o dobrą atmosferę – co o niej decyduje, kiedy ludzie lubią pracę w swoim zespole, co może wpływać negatywnie na ocenę atmosfery pracy w zespole.
• Siewcy defetyzmu, nadmierni optymiści, plotkarze – jak reagować na zachowania członków zespołu, które mogą wpływać na atmosferę.
ĆWICZENIE – Grupa szkoleniowa stworzy własną typologię trudnych zachowań w zespole, które burzą komunikację i atmosferę, efektem wspólnej pracy będzie również lista sposobów jak radzić sobie z każdym z tych typów.
2. Moduł Błędy w komunikacji, usprawnianie przepływu informacji.
• Monitoring przebiegu informacji – wyszukiwanie źródeł problemów w komunikacji.
• Komunikacja pisemna i ustna – kiedy jaką stosować.
• Narzędzia i metody usprawniania komunikacji (dobór narzędzi do kanałów informacyjnych).
ĆWICZENIE – Case Study – uczestnicy pracując w grupach otrzymają opisy przypadków poszczególnych zespołów, które mają problemy komunikacyjne, ich zadaniem będzie określenie źródeł tych problemów i sposobów zaradzenia problemom.
3. Moduł Konflikt i jego rozwiązywanie.
• Aktywne słuchanie – klucz do poznania faktycznego źródła problemu (metoda parafrazy, klaryfikacja).
• Dlaczego? – pytania agresywne i sugerujące odpowiedź.
• Źródła konfliktów w zespole – jak je zauważać w zalążku.
• Sposoby na rozwiązywanie konfliktów w zespole – oparte na autorytecie, na przepracowaniu problemu, na niezrozumieniu, na niewłaściwych postawach.
ĆWICZENIE – Scenki w parach – uczestnicy otrzymają przypisane im role i będą mieli za zadanie za pomocą technik aktywnego słuchania dojść do źródła problemu jaki ma pracownik lub grupa osób, co przekłada się na cały zespół.
4. Moduł Rola managera w budowaniu skutecznego zespołu.
• Różnica między liderem a kierownikiem.
• Lider formalny i naturalny- czy może być jedną osobą?
• Rola przełożonego w tworzeniu się relacji pracowniczych w zespole.
• Zadania lidera- co należy robić a czego unikać w kontakcie z zespołem.
5. Moduł Silny Władca, Mistyczny Szaman, Mądry Ojciec – budowanie autorytetu lidera.
• Kształtowanie Postaw pracowniczych- mechanizmy powstawania określonego nastawienia pracowników do pracy, przełożonych, współpracowników.
• Źródła autorytetu – na czym można oprzeć budowanie autorytetu wśród członków zespołu.
• Działania sprzyjające budowaniu szacunku wśród podwładnych.
• Techniki wpływu na nastroje w grupie.
• Elementy inteligencji emocjonalnej – miękkie narzędzie twardego szefa.
Ćwiczenie – Case study – uczestnicy otrzymają opis sytuacji w hipotetycznej firmie, ich zadaniem jako menedżerów będzie wybranie optymalnych metod działania pozwalających na wyjście z trudności i zbudowanie efektywnego zespołu.

Podsumowanie oraz inspiracje rozwojowe.

Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w kursach/szkoleniach
BODiE Placówka Kształcenia Ustawicznego/BODiE Sp. z o.o.

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa,
odwołanie kursu/szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie formularza zgłoszeniowego, wypełnionego i podpisanego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem lub pocztą do odpowiedniego oddziału BODiE. Formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na końcu katalogu, a także na stronie internetowej: www.bodie.pl.

Realizacja zaplanowanego kursu/szkolenia potwierdzana jest mailowo od 5 do 2 dni przed terminem kursu/szkolenia. W przypadku odwołania kursu/szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub poczta) najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.

Zasady odpłatności

Odpłatność za kurs/szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie w dniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu kursu/szkolenia, rabat z tytułu korzystania z e-faktury, opiekę organizatora.

W przypadku nieodebrania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w dniu szkolenia, zostanie ono wysłane pocztą za dodatkową opłatą 15,00 zł netto za 1 zaświadczenie.

W przypadku kursu/szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg, kolację i śniadanie.

Płatność za kurs/szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu kursu/szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w kursie/szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż dwa dni przed terminem kursu/szkolenia.

Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu, który znajduje się na końcu oferty oraz na stronie www.bodie.pl. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za szkolenie powiększana jest o kwotę 15,00 zł netto.

Reklamacje

Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE w zakładce do pobrania: www.bodie.pl/do-pobrania

Polityka ochrony danych osobowych

Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE w zakładce do pobrania: www.bodie.pl/do-pobrania

Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia
    Nocleg
    Obiad