Szkolenie - rozwojowe
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zaangażowanych w obsługę finansowania hipotecznego dla konsumentów, osób zarządzających personelem w banku spółdzielczym oraz każdego zainteresowanego tematyką szkolenia.
Zgodnie z art. 59 ustawy z dnia 23 marca 2017 roku o kredycie hipotecznym oraz nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami (Dz. U. z 2017 roku, poz. 819 z późn. zm.) bank (kredytodawca) jest zobowiązany zapewnić, aby jego pracownicy, zajmujący się obsługą finansowania hipotecznego konsumentów, co najmniej raz na 3 lata odbywali szkolenie z zakresu zagadnień dotyczących opracowywania, oferowania lub zawierania umowy o kredyt hipoteczny, a także świadczenia usług dodatkowych związanych z tym rodzajem finansowania.
Szkolenie obejmować będzie zagadnienia wymagane ww. przepisem. W ramach szkolenia omówiona zostanie również praktyka stosowania przepisów nowej ustawy hipotecznej przez uczestników rynku kredytów hipotecznych. Szkolenie obejmować będzie także podstawowe zagadnienia związane z zabezpieczeniem hipotecznym, w zakresie wymaganym od pracownika obsługi kredytów hipotecznych. Omówione zostanie również zagadnienie roszczeń klientów w związku z spłatą kredytu przed terminem. Każde zagadnienie będzie omawiane w oparciu o przykłady z praktyki bankowej, celem lepszego zrozumienia tematyki szkolenia.
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami i trybem reklamowania i oferowania produktów hipotecznych dla konsumentów oraz zasadami i trybem zawierania i wykonywania umowy o kredyt hipoteczny. Po szkoleniu przeprowadzony zostanie egzamin, obejmujący zagadnienia określone w art. 53 ust. 3 i 4 ustawy o kredycie hipotecznym, którego zdanie umożliwia wykonywanie czynności związanych z kredytem hipotecznym. Egzamin będzie przeznaczony dla osób, które wcześniej go nie zdawały.
1. Uwagi wstępne, omówienie celu i zakresu szkolenia, kwestie organizacyjne
2. Umowa o kredyt hipoteczny - zakres przedmiotowy i podmiotowy
3. Podstawowe pojęcia ustawy o kredycie hipotecznym
4. Zasady reklamy i promocji kredytu hipotecznego, przykład reprezentatywny
5. Zasady sprzedaży wiązanej i sprzedaży łącznej produktów hipotecznych
6. Zasady dobrych praktyk w zakresie finasowania hipotecznego
7. Zasady świadczenia usług dodatkowych
8. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania, znaczenie, składowe i zasady wyliczania
9. Przebieg procesu finansowania hipotecznego
9.1. Asysta przedkontraktowa
9.2. Finansowanie hipoteczne w walucie obcej - wzmianka
9.3. Formularz informacyjny kredytu hipotecznego
9.4. Dodatkowe informacje udzielane w związku z kredytem hipotecznym
9.5. Wniosek o zawarcie umowy o kredyt hipoteczny
9.6. Analiza wniosku oraz badanie zdolności kredytowej
9.7. Odmowa zawarcia umowy o kredyt hipoteczny, obowiązek informacyjny
9.8. Decyzja kredytowa
9.9. Zawarcia umowy o kredyt hipoteczny
9.10. Elementy umowy o kredyt hipoteczny
9.11. Zmiana oprocentowania umowy o kredyt hipoteczny, stopa referencyjna
10. Restrukturyzacja kredytów hipotecznych
10.1. Przyczyny restrukturyzacji kredytu hipotecznego
10.2. Wezwanie do zapłaty z propozycją restrukturyzacji
10.3. Wniosek restrukturyzacyjny i jego wymogi
10.4. Odmowa restrukturyzacji
10.5. Wypowiedzenie umowy o kredyt hipoteczny
10.6. Zawarcia umowy restrukturyzacyjnej i skutki jej niewykonywania
10.7. Dobrowolna sprzedaż przedmiotu kredytowania
10.8. Windykacja kredytów hipotecznych - ograniczenia
11. Spłata kredytu hipotecznego przed terminem
11.1. Prawo do wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty kredytu hipotecznego przed terminem
11.2. Obniżenie całkowitego kosztu kredytu, z uwzględnieniem obowiązku zwrotu prowizji
11.3. Rekompensata za wcześniejszą spłatę kredytu hipotecznego
12. Odstąpienie od umowy o kredyt hipoteczny
12.1. Prawo do odstąpienia od umowy o kredyt hipoteczny
12.2. Skutki odstąpienia od umowy o kredyt hipoteczny
12.3. Rozliczenie w razie odstąpienia od umowy o kredyt hipoteczny
12.4. Rozszerzona skuteczność oświadczenia o odstąpieniu od umowy o kredyt hipoteczny
13. Obowiązki szkoleniowe pracowników kredytodawcy
14. Podstawowe informacja o księgach wieczystych i hipotece, skuteczne ustanawiania zabezpieczeń hipotecznych
15. Pytania uczestników szkolenia
16. Egzamin końcowy - dla osób zainteresowanych
Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w kursach/szkoleniach
BODiE Placówka Kształcenia Ustawicznego/BODiE Sp. z o.o.
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa,
odwołanie kursu/szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie formularza zgłoszeniowego, wypełnionego i podpisanego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem lub pocztą do odpowiedniego oddziału BODiE. Formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na końcu katalogu, a także na stronie internetowej: www.bodie.pl.
Realizacja zaplanowanego kursu/szkolenia potwierdzana jest mailowo od 5 do 2 dni przed terminem kursu/szkolenia. W przypadku odwołania kursu/szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub poczta) najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Odpłatność za kurs/szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie w dniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu kursu/szkolenia, rabat z tytułu korzystania z e-faktury, opiekę organizatora.
W przypadku nieodebrania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w dniu szkolenia, zostanie ono wysłane pocztą za dodatkową opłatą 15,00 zł netto za 1 zaświadczenie.
W przypadku kursu/szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg, kolację i śniadanie.
Płatność za kurs/szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu kursu/szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w kursie/szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż dwa dni przed terminem kursu/szkolenia.
Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu, który znajduje się na końcu oferty oraz na stronie www.bodie.pl. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za szkolenie powiększana jest o kwotę 15,00 zł netto.
Reklamacje
Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE w zakładce do pobrania: www.bodie.pl/do-pobrania
Polityka ochrony danych osobowych
Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE w zakładce do pobrania: www.bodie.pl/do-pobrania
This is my second paragraph.
×