Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 2/592, kwiecień-czerwiec 2019

Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej 2/592, kwiecień-czerwiec 2019

  • Numer wydania: 2/592, IV-VI/2019
  • Rok wydania: 2019
  • Stron: 97
  • Format: A4
  • Wydanie: e-book
  • ISBN: ISSN 0208-7553
  • Cena: 00,00 PLN
Opis:

Co Państwo wiedzą o BLIK-u? Albo o Google Pay i Apple Pay? Za sprawą mobilnego przyspieszenia w Spółdzielczej Grupie Bankowej, te nazwy odmieniamy ostatnio przez wszystkie przypadki. Jak zatem łatwo przewidzieć, głównym tematem obecnego wydania magazynu „Bank Spółdzielczy” jest oczywiście mobilne przyspieszenie w Bankach Spółdzielczych SGB. Temu tematowi poświęcamy niemal w całości rozmowę z wiceprezesem zarządu SGB-Banku SA, Błażejem Mika: – Odbiorcy naszych usług widzą jak rozwinęła się bankowość w innych miejscach, u konkurencji, ale też w innych krajach. Są Polakami, ale również Europejczykami, wiele podróżują, mają własne aspiracje, marzenia. Chcą dogonić i przegonić świat, być pomiędzy najlepszymi. Między innymi z takich powodów poszukują dla siebie nowoczesnych rozwiązań. Chcą korzystać z banku przez 24 godziny na dobę, chcą mieć go na wyciągnięcie ręki w niedzielę, w święta – kiedy tylko odczują taką potrzebę. A jeśli szukają pożyczki, to najchętniej znaleźliby ją przez Internet. Szkoda im czasu na wizytę w banku.
Ciekawe spostrzeżenia związane z mobilnym przyspieszeniem przynosi również rozmowa z Bartłomiejem Noconiem, ekspertem sektora finansowego, niezależnym doradcą. W jego opinii (...) banki, nie tylko komercyjne, ale i spółdzielcze, znalazły się dzisiaj w sytuacji, kiedy nadszedł ostatni moment na podjęcie decyzji i dokonanie istotnych zmian technologicznych. Jesteśmy bowiem świadkami rewolucji w sferze cyfrowej, która wynika ze zmiany postaw konsumentów. (…) Nadszedł właśnie ostatni moment, żeby banki lokalne mogły także uczestniczyć w rewolucji technologicznej.
Ile pieniędzy mają państwo w swoim portfelu? Od takiego pytania zaczyna swój felieton „Gotówka pachnąca myszką” Jacek Prześluga, który poświęca swoją uwagę „mobilności dinozaurów”. Autor kończy swój tekst prowokacyjnie: Powiedzmy sobie wprost – dinozaury zniknęły z naszej planety nie dlatego, że ktoś rzucał w nie kamieniami lub wyciągał w ich stronę smartfon. Prawdziwym powodem był brak zdolności dostosowania się do dynamicznej zmiany warunków życia. Tradycyjne w swej naturze instytucje finansowe, o ile nie chcą podzielić losu dinozaurów, mogą brać ten przykład pod uwagę. Pod wpływem felietonu Jacka Prześlugi, jak również tekstu Roberta Azembskiego pod tytułem „Po chleb bez gotówki” sięgnąłem do swojego portfela, sprawdziłem… mam w nim 10 zł w banknocie i to wszystko. Należę więc do grona rodaków, którzy płacą bezgotówkowo. Co czwarty Polak nie nosi już w portfelu banknotów ani bilonu – pisze Robert Azembski. Kolejna grupa ma przy sobie przysłowiowe „grosze” i sięga po nie tylko w ostateczności. Dziś, przede wszystkim karta, a coraz częściej smartfon są wyjmowane z torebki, czy kieszeni, by kupić bilet w autobusie lub uregulować rachunek. Pozostańmy jeszcze w przestrzeniach nowych technologii i gotówce. W najnowszym wydaniu „BS” Robert Azembski opisuje jak biometria wpłynie na wygodę i bezpieczeństwo klienta, pokazując przykład „biometrii na kółkach” w Łącku. O co chodzi? Chodzi o Mobilny Biometryczny Wpłatomat, umożliwiający szybkie i bezpieczne przekazywanie gotówki do Łąckiego Banku Spółdzielczego. Warto przeczytać! Z kolei Grzegorz Kuliszewski, dyrektor Sektora Finansowego IBM Polska w artykule „Czy sztuczna inteligencja wkrótce nas zastąpi?”, zawężając podstawowe pytanie do sektora bankowego, odpowiada krótko: „NIE”. Autor pisze: (…) Technologia, nie tylko sztuczna inteligencja, wpływa na bankowość. Jak zawsze, oznacza to szansę dla jednych i zagrożenie dla innych, więc odpowiedź „TAK”, w przypadku niektórych, może również okazać się poprawna. Wobec tempa ewolucji otaczającego nas świata, stwierdzenie „zmieniaj się albo zgiń” jest dziś aż nadto aktualne.
Jednak nie samą technologią człowiek żyje. Bez względu na to, jak technologia zmienia nasze życie – ważne są relacje między ludźmi, pasje, marzenia. O relacjach z klientami, budowanych zwłaszcza w mediach społecznościowych, mówiliśmy na II Forum Komunikacji i Marketingu, które odbyło się w Poznaniu. Polecam też rozmowę z prezesem NBS Mirosławem Stachowiakiem i pogawędki o sporcie z Andrzejem Kiszakiewiczem, prezesem zarządu Lubusko-Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego w Drezdenku, Jolantą Łukaszewicz, prezesem zarządu Banku Spółdzielczego w Połczynie-Zdroju oraz Radosławem Kuleczką, wiceprezesem zarządu Banku Spółdzielczego Ziemi Łęczyckiej w Łęczycy. Gorąco (stosownie do letnich upałów…) polecam również podsumowanie Forum Technologii, opis koncepcji open banking i jej znaczenia dla banków (w kontekście PSD 2), a także materiały prawne poświęcone RODO. A ponieważ nasz magazyn ukazuje się w czerwcu, na progu wakacji – życzę wszystkim Państwu wspaniałego letniego wypoczynku! Udanych urlopów, najlepiej z naszą aplikacją Portfel SGB w smartfonie :)

Roman Szewczyk
redaktor naczelny

Informacje dodatkowe:

Magazyn bezpłatny, publikowany tylko w formacie PDF.

Dystrybucja plików jest realizowana poprzez:

Intranet SGB
Stronę główną SGB-Banku:

www.sgb.pl/grupa-sgb/magazyn-bank-spoldzielczy/

Stronę główną BODiE:

www.bodie.pl/szkolenia/bodie-extra/wydawnictwo/ksiazki
www.bodie.pl/do-pobrania
*
BANK SPÓŁDZIELCZY
Adres Redakcji: ul. Mielżyńskiego 20, 61-725 Poznań, M.: +48 505 459 471,
E.: redakcjabs@bodie.pl
Reklama: M.: +48 505 459 471,
E.: reklama@bodie.pl
Wydawca:
Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o.
ul. Mielżyńskiego 20, 61-725 Poznań, M.: +48 505 459 471, F.: 61 42 37 107, E.: wydawnictwo@bodie.pl
Na zlecenie SGB-Banku SA

Redakcja nie zwraca materiałów nie zamówionych. Zastrzega sobie prawo do redakcyjnego opracowania tekstów, skracania oraz zmiany tytułów. Rozpowszechnianie materiałów redakcyjnych w formie papierowej i elektronicznej bez zgody Wydawcy zabronione.

powrót do listy produktów
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×