Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej

Bank Spółdzielczy. Świat bankowości spółdzielczej

  • Numer wydania: 4/590, X-XII/2018
  • Rok wydania: 2018
  • Stron: 116
  • Format: A4
  • Oprawa:miękka
  • ISBN: ISSN 0208-7553
  • Cena: 25,99 PLN PLN
Opis:

Przed nami pracowity rok

Jesteśmy częścią większej zbiorowości, a zatem tak samo jak ludzie, tak i marki: planują i rozliczają, myślą o rozwoju,  analizują dokonania, wyciągają wnioski i przewidują wydarzenia. Ten nastrój obecny jest także w dwóch najważniejszych rozmowach na łamach „Banku Spółdzielczego”. Pierwsza – z Mirosławem Skibą, nowym prezesem zarządu SGB-Banku, poświęcona jest wyzwaniom. To bardzo odpowiednie określenie. Bankowość spółdzielcza musi sprostać coraz bardziej wyśrubowanym wymaganiom rynku, pozyskiwać nowych klientów. W jaką stronę iść, jak zmieniać nasze banki? Jak zbudować przyszłość i jakich narzędzi użyć? Więcej na ten temat w pierwszej części rozmowy z prezesem Mirosławem Skibą. Prezes ma wiele pomysłów, koncepcji i planów, które już konsekwentnie wciela w życie. Swoje działania dokładnie tłumaczy, wyjaśnia i precyzuje. Tematów jest wiele, dlatego też wywiad podzieliliśmy na dwie części. Druga rozmowa to analiza. Twarda i szczera do bólu. Grać w pojedynkę, czy razem? Jakie są korzyści z bycia we wspólnocie? Dlaczego warto pracować razem? Co moglibyśmy osiągnąć, gdybyśmy wszyscy realizowali postanowienia umowy zrzeszającej nasze banki? O tym rozmawiamy ze Sławomirem Flissikowskim, przewodniczącym Rady Nadzorczej SGB-Banku SA. W obu rozmowach przewija się wspólny wątek: jak wiele zależy od nas samych… Nie bez przyczyny. Tematem numeru są bowiem… pracownicy i strategie HR. Czy jesteśmy aktywni i właściwie przygotowani do nowych wyzwań, czy potrafimy współpracować? Monika Zowczak, dyrektor personalny Antalis Poland pisze o pięciu pokoleniach obecnych na polskim rynku pracy. Dlaczego powinniśmy rozumieć tych najmłodszych, jak wykorzystać ich potencjał? Kadrom poświęcił swój tekst Robert Azembski, odnosząc się do kluczowego pytania: czy outsourcing się opłaca? Jaki jest zakres działań SGB-Banku SA w obszarze HR na rzecz banków spółdzielczych? Jak to wygląda na przykładach Banku Spółdzielczego w Lipce oraz Rejonowego Banku Spółdzielczego w Malanowie? W tym samym kontekście ciekawie wybrzmiewa raport o kadrach polskiej bankowości, przygotowany dla Związku Banków Polskich. Drugim wiodącym tematem są kredyty. Piszemy o nich nie tylko dlatego, że jesteśmy w trakcie kampanii kredytów konsumenckich promowanych przez ponad połowę banków spółdzielczych SGB – mam nadzieję, że wszyscy Państwo trzymacie kciuki za powodzenie tej kampanii. I półrocze 2018 r. przyniosło wyraźne wzrosty na polskim rynku kredytowym – głosi raport BIK, z którym można się zapoznać na naszych łamach. Jak zdobyć przychylność nowych klientów, którzy poszukują na rynku atrakcyjnych instrumentów finansowych, skrojonych na ich kieszeń i pozwalających na realizację ambitnych planów i marzeń? Prawdziwym wyzwaniem dla bankowości jest rynek usług skierowanych do ludzi młodych. „Mają coraz większą siłę nabywczą i coraz chętniej otaczają się technologicznymi nowinkami. Dla banków taki rozpoczynający swoją przygodę ze światem finansów człowiek jest bardzo atrakcyjnym i pożądanym klientem. Według raportu „Miliony Polaków” osoby korzystające z usług bankowych przed 24 rokiem życia są bardzo lojalnymi, a jednocześnie mało  roszczeniowymi klientami” – tak Anna Wilińska zaczyna swój tekst o sposobach pozyskiwania młodych pokoleń klientów. Wyzwaniem, któremu trzeba sprostać tu i teraz, są również nowe technologie. W Polsce, kraju należącym do światowej czołówki pod względem liczby aktywnych użytkowników nowych technologii, tylko w minionym roku sprzedano prawie 9 milionów smartfonów! Co nas czeka w branży technologicznej? O tym – w rozmowie z Agnieszką Jaśkiewicz, szefową marketingu w polskim oddziale Sony Mobile. Najtrudniejsze bywają jednak wyzwania prozaiczne… Jak napisać życzenia świąteczne i noworoczne, żeby się spodobały? Czy wystarczy jedynie – Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku? Nie wystarczy. Życzę więc Państwu (i sobie), przede wszystkim ZDROWIA… i uśmiechu. Życzę pogody ducha i przyjaznych gestów płynących z serca a nie kalkulacji. Przed nami pracowity i mam nadzieję…. Wspaniały Rok!

Roman Szewczyk
redaktor naczelny
e-mail: roman.szewczyk@sgb.pl

Informacje dodatkowe:

Cena prenumeraty rocznej na 2019 rok (4 numery) wynosi:

a/ wydanie drukowanego – 99,00 zł netto

b/ wydania elektronicznego – 80,00 zł netto

c/ pakiet wydań drukowanego i elektronicznego – 150,00 zł netto.

Koszt wysyłki opłaca zamawiający.

*

Osoby fizyczne: Na wskazany w zamówieniu mail przesyłamy pro formę z 2-dniowym terminem realizacji. Przesyłka zostanie nadana po przesłaniu potwierdzenia zapłaty.

Odbiór poczty przez Pocztę polską w BODiE jest we wtorki i piątki o godz. 13.00.
Jeden egzemplarz nadajemy jako gab. A. Koszt to 2,7 zł netto.

Większe realizacje: Nadawane są firmami kurierskimi takimi jak Inpost czy DHL.

powrót do listy produktów
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×