Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu dla Rad Nadzorczych oraz Zarządów banków spółdzielczych. Szkolenie zamknięte w Iławie.
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do Członków Rad Nadzorczych, w tym Członków Komitetów Audytu przy Radzie Nadzorczej oraz Zarządów Banków.
Metodyka
Szkolenie stacjonarne, prowadzone w formie wykładu wraz z przedstawieniem studiów przypadków oraz przykładów, wynikających z wiedzy i doświadczenia prowadzącego.
Program
1. Katalog osób odpowiedzialnych za realizację obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
2. Indywidualna ocena ryzyka klientów.
3. Ocena ryzyka instytucji obowiązanej – sporządzenie dokumentu zgodnie z przepisami ustawy oraz wymogami instytucji nadzorujących.
4. Środki bezpieczeństwa finansowego – zastosowanie, rodzaje, w tym stosowanie uproszczonych i wzmożonych środków bezpieczeństwa finansowego.
5. Szczególne środki ograniczające.
6. Osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne
7. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
8. Przechowywanie dokumentacji oraz przekazywanie lub udostępnianie informacji Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej
9. Przekazywanie i gromadzenie informacji zgodnie z art. 72 ustawy
10. Zawiadamianie Generalnego Inspektora, o przypadkach wskazanych w ustawie, w: art. 74; art. 86; art. 90
11. Szkolenia z realizacji obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
12. Kary administracyjne nakładane przez podmioty kontrolujące instytucje obowiązane.
13. Dyskusja, Pytania i odpowiedzi (w trakcie / po szkoleniu).
Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w kursach/szkoleniach
BODiE Placówka Kształcenia Ustawicznego/BODiE Sp. z o.o.
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa,
odwołanie kursu/szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie formularza zgłoszeniowego, wypełnionego i podpisanego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem lub pocztą do odpowiedniego oddziału BODiE. Formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na końcu katalogu, a także na stronie internetowej: www.bodie.pl.
Realizacja zaplanowanego kursu/szkolenia potwierdzana jest mailowo od 5 do 2 dni przed terminem kursu/szkolenia. W przypadku odwołania kursu/szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub poczta) najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Odpłatność za kurs/szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie w dniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu kursu/szkolenia, rabat z tytułu korzystania z e-faktury, opiekę organizatora.
W przypadku kursu/szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg, kolację i śniadanie.
Płatność za kurs/szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu kursu/szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w kursie/szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż dwa dni przed terminem kursu/szkolenia.
Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu, który znajduje się na końcu oferty oraz na stronie www.bodie.pl. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za szkolenie powiększana jest o kwotę 15,00 zł netto.
Reklamacje
Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE – reklamacje
Polityka ochrony danych osobowych
Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE – polityka prywatności
Mirosława Zachaś-Lewandowska
Ekspert, trener, wykładowca z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, Compliance i Whistleblowing, a także audytor w instytucjach obowiązanych.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pełniąc, przez 14 lat, funkcję Wiceprezesa Zarządu instytucji finansowej, odpowiedzialnego za dostosowywanie procedur i procesów do zmieniających się przepisów prawa, z zakresu m.in. zasad ładu korporacyjnego, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, usług płatniczych, kredytu konsumenckiego, gwarantowania depozytów.
Przez 8 lat pełniła także funkcję Specjalisty ds. Kontroli Wewnętrznej w instytucji finansowej.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie Przedsiębiorstwami” na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Od 20 lat uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach, organizowanych m.in. przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, Komisję Nadzoru Finansowego, z zakresu dostosowywania procedur i procesów do zmieniających się przepisów prawa w instytucjach finansowych.
W 2022 roku uzyskała dyplom Trenera Biznesu Akademii SET, a od 2023 roku wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, na kierunkach związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
W 2024 roku została współautorem książki „Compliance. Przewodnik praktyczny”, wydawnictwa Wolters Kluwer. W 2025 roku uzyskała certyfikat Audytora AML/CFT Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej.