Ogłoszenie upadłości oraz otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego – warsztaty prawne (szkolenie w Śremie)
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do kierownictwa oraz pracowników odpowiedzialnych za monitorowanie windykacji, a także osób na kluczowych stanowiskach i do Członków Zarządu.
Cel
Przedstawienie problematyki upadłości konsumenckiej jako procedury windykacji wierzytelności bankowych w świetle nowych regulacji prawnych wynikających z implementacji Dyrektywy Drugiej Szansy. Omówienie problemów i zagrożeń dla Banków związanych z treścią nowych regulacji dotyczących upadłości konsumenckiej oraz restrukturyzacji kredytowej.
Program
1. Zdolność upadłościowa osoby fizycznej – kto może ogłosić upadłość konsumencką
2. Dwa tryby upadłości konsumenckiej – upadłość uproszczona i na zasadach ogólnych
3. Fazy procedury oddłużenia osoby fizycznej
4. Kiedy wierzyciel może złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej
5. Upadłość konsumencka małżonków, upadłość a stosunki majątkowe małżeńskie
6. Wierzyciel zabezpieczony rzeczowo na mieniu upadłego
7. Informacja o wniosku o ogłoszenie upadłości
8. Postanowienie o ogłoszeniu upadłości – źródła informacji
9. Upadłość konsumencka jednego z dłużników, a dochodzenia wierzytelności od pozostałych dłużników osobistych i rzeczowych
10. Zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym – ćwiczenie praktyczne ze zgłoszenia wierzytelności
11. Wpływ upadłości konsumenckiej na umowę rachunku bankowego i umowy powiązane z umową rachunku
12. Wpływ upadłości konsumenckiej na umowy kredytowe
13. Przesłanki umorzenia postępowania upadłościowego
14. Faza likwidacji masy majątkowej, sprzedaż istotnych składników majątku dłużnika
15. Wypłata środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych dłużnika
16. Plan spłaty wierzycieli
17. Odmowa ustalenia planu spłaty wierzycieli albo umorzenia zobowiązań upadłego
18. Uprawnienia i obowiązki upadłego w okresie wykonania planu spłaty wierzycieli
19. Przesłanki dopuszczalności zmiany planu spłaty wierzycieli
20. Przesłanki dopuszczalności uchylenia planu spłaty wierzycieli
21. Stwierdzenie wykonania planu spłaty, skutki tego stwierdzenia
22. Umorzenie zobowiązań bez plany spłaty, warunkowe umorzenie zobowiązań
23. Pojęcie restrukturyzacji, ogólny przebieg procesu restrukturyzacji
24. Przegląd prawnej regulacji dotyczące restrukturyzacji klienta banku
25. Restrukturyzacja zobowiązania a restrukturyzacja przedsiębiorstwa dłużnika
26. Rodzaje dłużników i możliwości ich restrukturyzacji, restrukturyzacja dłużnika rzeczowego
27. Wola restrukturyzacyjna dłużnika i badanie jej istnienia
28. Wpływ podmiotów trzech na restrukturyzację pozasądową
29. Analiza wykonalności procesu restrukturyzacyjnego
30. Narzędzie restrukturyzacyjne i dobór narzędzi restrukturyzacji
31. Zawieranie umowy restrukturyzacji
32. Treść umowy restrukturyzacji
33. Wpływ restrukturyzacji na ustanowione prawne zabezpieczenia spłaty
34. Ustanawianie nowych zabezpieczeń w ramach restrukturyzacji
35. Wpływ umowy restrukturyzacji na bieg terminów przedawnienia w świetle orzecznictwa sądowego
36. Sprzedaż majątku jako jedno z narzędzi restrukturyzacji – dobór odpowiedniej procedury
37. Bezskuteczność zabezpieczeń i spłaty długu niewymagalne na przedpolu upadłości i restrukturyzacji
38. Monitorowanie realizacji umowy restrukturyzacji
39. Rozwiązanie umowy restrukturyzacyjnej i dalsze czynności
40. Sądowe procedury restrukturyzacje i ich możliwe wykorzystanie przez bank
41. Pytania uczestników.
Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w kursach/szkoleniach
BODiE Placówka Kształcenia Ustawicznego/BODiE Sp. z o.o.
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa,
odwołanie kursu/szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie formularza zgłoszeniowego, wypełnionego i podpisanego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem lub pocztą do odpowiedniego oddziału BODiE. Formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na końcu katalogu, a także na stronie internetowej: www.bodie.pl.
Realizacja zaplanowanego kursu/szkolenia potwierdzana jest mailowo od 5 do 2 dni przed terminem kursu/szkolenia. W przypadku odwołania kursu/szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub poczta) najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Odpłatność za kurs/szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie w dniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu kursu/szkolenia, rabat z tytułu korzystania z e-faktury, opiekę organizatora.
W przypadku kursu/szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg, kolację i śniadanie.
Płatność za kurs/szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu kursu/szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w kursie/szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż dwa dni przed terminem kursu/szkolenia.
Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu, który znajduje się na końcu oferty oraz na stronie www.bodie.pl. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za szkolenie powiększana jest o kwotę 15,00 zł netto.
Reklamacje
Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE – reklamacje
Polityka ochrony danych osobowych
Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE – polityka prywatności