Wdrożenie DORA w Banku Spółdzielczym – przegląd i zmiany regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ICT, outsourcingu, zarządzania incydentami – cz.2
Adresaci
zarządy, dyrektorzy placówek, pracownicy działów kontroli wewnętrznej i audytu, obsługa prawna, pracownicy placówek banku
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Korzyści
Do szkolenia będą dołączone przykładowe regulacje wewnętrzne do zastosowania w Banku – nowe lub bazujące na przeglądzie dotychczasowych, sprawdzonych na rynku wzorcowych regulacji autora szkolenia.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o wykład oraz metody aktywizujące uczestników, z wykorzystaniem praktycznych kazusów (studiów przypadków) związanych z omawianą problematyką.
Materiały przekazywane uczestnikom zawierają m.in. odpowiedzi od każdego z kazusów oraz test wiedzy do samodzielnego rozwiązania.
Program
* Identyfikacja, klasyfikacja i dokumentowanie funkcji biznesowych, zadań i obowiązków, zasobów informacyjnych i zasobów ICT
* Metodyka oceny ryzyka ICT wg DORA i Rozp 2024/1774 z dnia 13 marca
2024
* Strategia na rzecz ciągłości działania – nowa regulacja
* Plan reagowania i przywracania sprawności Banku
* Organizacja i uregulowania systemu zarządzania ryzykiem outsourcingu wg DORA
* Polityka w zakresie umów dotyczących korzystania z usług ICT – nowa regulacja wynikająca z DORA i przepisów wykonawczych do DORA
* Organizacja i uregulowania systemu zarządzania ciągłością działania wg DORA
* System zarządzania incydentami bezpieczeństwa ICT
* Zmiany w zakresie instrukcji dotyczącej incydentów naruszenia bezpieczeństwa informacji – wynikające z DORA i przepisów wykonawczych do DORA
* Klasyfikacja i zgłaszanie poważnych incydentów – wg DORA i przepisów wykonawczych do DORA
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.