Vademecum kadrowe: Potrącenia z wynagrodzenia i umów zlecenia
Adresaci
Pracownicy kadrowi banków spółdzielczych.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.
Program
1. Wprowadzenie do potrąceń z wynagrodzenia
•Definicja potrącenia z wynagrodzenia – kiedy i na jakich zasadach pracodawca może dokonać potrącenia.
•Podstawy prawne
•Różnica między potrąceniami obowiązkowymi (alimenty, egzekucje komornicze, kary porządkowe) a potrąceniami fakultatywnymi (za zgodą pracownika).
2. Rodzaje potrąceń i ich limity
•Potrącenia alimentacyjne
•Potrącenia na inne należności –
•Potrącenia zaliczek pieniężnych i kar pieniężnych – zasady i limity.
•Kwoty wolne od potrąceń .
•Kolejność dokonywania potrąceń
3. Potrącenia z wynagrodzenia za umowy zlecenia
•Specyfika potrąceń z wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia.
•Obowiązkowe potrącenia i ich limity w kontekście umów cywilnoprawnych.
•Zasady naliczania i odprowadzania składek ZUS oraz podatku przy potrąceniach.
•Dokumentowanie potrąceń i obowiązki informacyjne wobec zleceniobiorców.
4. Procedury i dokumentacja potrąceń
•Wymogi formalne przy dokonywaniu potrąceń – zgoda pracownika, tytuły wykonawcze, dokumentacja.
•Komunikacja z pracownikami i zleceniobiorcami dotycząca potrąceń.
5. Praktyczne aspekty i przykłady zastosowania
•Przykłady kalkulacji potrąceń z wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na umowę o pracę.
•Przykłady potrąceń z wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia.
•Omówienie najczęstszych błędów i problemów w praktyce.
6. Ochrona praw pracownika i zleceniobiorcy
•Prawa pracownika wobec potrąceń – ochrona minimalnego wynagrodzenia i kwoty wolnej od potrąceń.
•Ograniczenia i zakazy potrąceń – sytuacje, w których potrącenia są niedozwolone.
•Ochrona zleceniobiorców w kontekście potrąceń .
7. Sesja pytań i odpowiedzi oraz omówienie indywidualnych przypadków
8. Podsumowanie i rekomendacje.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.