Sprawozdawczość obligatoryjna: IRRBB (Sprawozdawczość nadzorcza w zakresie ryzyka stopy procentowej w portfelu bankowym)
Adresaci
1. Pracownicy odpowiedzialni za przygotowywanie analizy ryzyka stopy procentowej zgodnie z obowiązującymi przepisami. 2. Pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie raportów IRRBB.
Wymagania
1. Podstawowa znajomość rachunkowości banku spółdzielczego: plan kont, ewidencja księgowa.
2. Ogólna znajomość praktyki działania banku spółdzielczego.
3. Znajomość zasad zarządzania ryzykiem stopy procentowej.
Cel
Omówienie nowych raportów dotyczących sprawozdawczości nadzorczej w zakresie ryzyka stopy procentowej w portfelu bankowym.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie miał uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawozdawczości i będzie potrafił:
• prawidłowo wypełnić raporty pakietu IRRBB
Korzyści
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.
Program
1. Omówienie rozporządzenia 856/2024 i 857/2024
2. Sprawozdawczość obligatoryjna IRRBB
a. J 01.00 Ocena IRRBB: zmiany EVE/NII SOT I MV
b. J 04.00 Podział oszacowań wrażliwości na IRRBB
c. J 07.00 Przepływy środków pieniężnych podlegające przeszacowaniu w związku z IRRBB
d. J 09.00 Istotne parametry dotyczące modelowania behawioralnego
e. J 11.01, J 11.02 Ogólne informacje jakościowe ogółem i dla poszczególnych walut
3. Krótkie odniesienie do raportów
a. J 03.00 Podział oszacowań wrażliwości na IRRBB
b. J 06.00 Przepływy środków pieniężnych podlegające przeszacowaniu w związku z IRRBB
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.