Rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne. Zasady kwalifikacji, wyceny, ewidencji oraz gospodarowania w ujęciu podatkowym i bilansowym.
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zatrudnionych w służbach księgowych, które zajmują się tematyką środków trwałych oraz dla osób odpowiedzialnych za organizację gospodarki majątkiem w bankach.
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
Cel szkolenia to kompleksowe omówienie zagadnień związanych z ewidencją środków trwałych oraz WNiP w bankach, łącznie z procesem zakupu, amortyzacji, inwentaryzacji, aktualizacji wartości, rozliczania kosztów nakładów poniesionych na budowę nowych obiektów, na remont lub ich modernizację, oraz zagadnień wydatków ponoszonych przez banki i ich konsekwencji na gruncie podatku dochodowego i Vat.
Korzyści
Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę pozwalająca na usystematyzowanie zagadnień związanych z gospodarowaniem składnikami majątku od momentu zakupu, po ich likwidację oraz wiedzę w zakresie różnic w ujęciu powyższego tematu według podatku CIT i według ustawy o rachunkowości. Podczas szkolenia prezentowane są przykłady rozwiązań stosowanych w praktyce oraz dołączone praktyczne wzorce dokumentów i regulacji wewnętrznych dla banków.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
I ŚRODKI TRWAŁE
1. Zasady kwalifikacji środków trwałych ( według ustawy o rachunkowości i ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).
2. Wycena i ewidencja księgowa i pozabilansowa
3. Zwiększenia, zmniejszenia , likwidacja środków trwałych, dokumentacja obrotu środkami trwałymi.
4. Amortyzacja i umorzenie- moment ujęcia w kosztach
5. Różnice między amortyzacją księgową a podatkową.
6. Inwentaryzacja i zasady zabezpieczania środków trwałych.
II ŚRODKI TRWAŁE W BUDOWIE
1. Definicja i cechy ogólne
2. Wycena i ewidencja księgowa
3. Zwiększenia i zmniejszenia
4. Rozliczenie kosztów zadania inwestycyjnego lub remontowego
5. Moment ujęcia w kosztach i księgach
6. Inwentaryzacja środków trwałych w budowie
7. Remonty i modernizacje- zasady kwalifikacji i ujmowanie w kosztach wg Cit i UoR.
8. Części składowe i peryferyjne środka trwałego- zwiększenia i zmniejszenia wartości.
III NAKŁADY PONIESIONE W OBCYCH OBIEKTACH
1. Wycena i ewidencja
2. Zasady amortyzacji
3. Likwidacja nie w pełni umorzonych nakładów
IV WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE
1.Cechy i charakterystyka wartości niematerialnych i prawnych
2. Wycena i ewidencja księgowa i pozabilansowa
3. Zwiększenia, zmniejszenia , likwidacja wartości niematerialnych i prawnych .
4. Amortyzacja i umorzenie
5. Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych i zasady zabezpieczania.
V. OBCE ŚRODKI TRWAŁE
1. Ewidencja
2. Amortyzacja
3. Inwentaryzacja
VII. AKTYWA PRZEJĘTE ZA DŁUGI
1.Wycena i ewidencja
2. Amortyzacja
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.