Podatkowe ABC cz. 3: Przygotowanie do Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) w banku spółdzielczym
Adresaci
Księgowi w bankach spółdzielczych, specjaliści ds. rozliczeń VAT.
Wymagania
Podstawy znajomości podatku VAT i rozliczeń w zakresie podatku należnego i naliczonego.
Cel
Znajomość aktualnych regulacji Vat obowiązujących w 2024 roku w zakresie przygotowań do KSeF i wydanych objaśnień Ministerstwa Finansów, poszerzenie umiejętności w zakresie wystawiania faktur i stosowanych stawek VAT oraz oznaczeń w Jednolitym Pliku Kontrolnym.
Korzyści
Wystawianie faktur i weryfikacja faktur zakupowych, przygotowywanie JPK według nowej schemy.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
1. Założenia modelu i terminy wdrożenia w banku spółdzielczym i jego klientów- vatowców i nievatowców oraz nieprowadzących działalności gospodarczych-konsumentów
2.Funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur w 2024 roku w trybie fakultatywnym, jak odróżnić faktury z KSeF od dotychczasowych papierowych i elektronicznych?
3.Dostęp do systemu Ksef i podmioty uprawnione- omówienie kto powinien być uprawniony do konta banku spółdzielczego w KSeF i jaki typ uprawnień nadawać w zależności od stanowiska
4.Wzorzec faktury ustrukturyzowanej oraz zasady jej wystawiania
5.Typy faktur możliwe do wystawienia w systemie KseF
6.Jakie dokumenty związane z rozliczeniem VAT będą funkcjonowały poza systemem Ksef, które klient powinien przesyłać w dotychczasowej formie?
7.Faktury do delegacji pracowniczych , jakie dane należy umieścić na fakturze dla łatwiejszego ich przypisania do podróży służbowej
8.Odpowiedzialność osób uprawnionych do korzystania z KSeF, czy ich odpowiedzialność wzrośnie?
9.Jakie dane z KSeF pozyskają urzędy skarbowe?
10.Co z paragonami z kas fiskalnych otrzymywanymi przez pracowników banku? Co z fakturami proforma i dokumentami wewnętrznymi wystawianymi przy prezentach i darowiznach?
11. Obsługa faktur związanych z zakupem usług i towarów z UE
12. Najczęstsze problemy w procesie wdrożenia KseF
13. Zmiany wprowadzone przez Ministerstwo Finansów w funkcjonowaniu KSeF.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.