Online
RACHUNKOWOść

Podatkowe ABC cz. 2: PIT w bankach spółdzielczych w 2024 i 2025 roku

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 22.11.2024 09:00
Data zakończenia: 22.11.2024 14:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Księgowi i działy kadr w bankach spółdzielczych, specjaliści ds. rozliczeń PIT.

Wymagania

Podstawy znajomości podatku PIT i rozliczeń w zakresie płatnika.

Cel

Znajomość regulacji PIT od strony płatnika i podatnika obowiązujących w 2024 roku i wdrażanych na 2025 rok, poszerzenie umiejętności w zakresie wypełniania PIT-11 i rozliczania świadczeń pracowniczych, dla zleceniobiorców oraz osób powołanych do organów.

Korzyści

Rozliczenie podatku PIT, wypełnianie PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3x 90 min.

Program

1. Przychody podatkowe rozpoznawane jako dodatkowe (m.in.) w banku spółdzielczym:
o pożyczki,
o zapomogi,
o świadczenia dla emerytów,
o wpłaty na PPK.
2. Aktualne zwolnienia przedmiotowe w PIT:
o ubrania pracownicze (służbowe),
o świadczenia BHP,
o ekwiwalenty w związku z wykorzystywaniem majątku osobistego pracownika,
o ryczałty samochodowe,
o podróże służbowe,
o podróże osób nie będących pracownikami,
o świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
o dofinansowanie wypoczynku dzieci i młodzieży,
o szkolenia,
o ulga „bez PIT dla młodych” i seniorów oraz osób 4+,
o inne.
3. Szczególne przypadki rozliczania podatku:
o podatek ryczałtowy od „małych” zleceń,
o śmierć pracownika
o świadczenia dla emerytów
o nagrody i konkursy.
4. Naliczanie wypłat wynagrodzeń w 2024 r. –schematy dotyczące zasad ustalania podstawy opodatkowania dla:
o pracowników,
o zleceniobiorców i umów o dzieło,
5. Ujednolicenie zasad składania oświadczeń i wniosków podatkowych przez podatnika do banków spółdzielczych (zakładów pracy ) jako płatników. Stosowanie oświadczeń i wniosków podatnika w trakcie zatrudnienia, a także po zakończeniu współpracy, gdy wypłaty dokonywane są po rozwiązaniu umowy.
6. Prawo do upoważnienia banków spółdzielczych jako płatników do braku pobierania zaliczek na podatek w przypadku dochodów nieprzekraczających w skali roku 30 000 zł: zakres zastosowania podmiotowy, przedmiotowy i czasowy. Kiedy zostanie zwiększona kwota wolna?
7. Odpowiedzialność podatkowa banków spółdzielczych jako płatnika za niepobranie lub za brak wpłaty zaliczki na podatek. (art. 26 i 26a Ordynacji podatkowej za 2024 rok).
8. Odpowiedzialność karna skarbowa za brak pobrań lub brak wpłaty pobranej zaliczki. (art. 78 KKS)
9. Omówienie problematycznych pozycji w PIT-11 za 2024 rok
10. Omówienie problematycznych pozycji w PIT-4R i PIT-8AR za 2024 rok
11. Zasady rozliczania wynagrodzenia banków spółdzielczych jako płatnika

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia