Nowa Rekomendacja S
Adresaci
1. Członkowie Zarządu nadzorujący zarządzanie ryzykiem 2. Pracownicy departamentu ryzyka kredytowego 3. Pracownicy departamentu audytu wewnętrznego 4. Osoby zajmujące się procesem raportowania i monitoringu ryzyka kredytowego
Wymagania
Od uczestników oczekiwana jest ogólna znajomość przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem.
Cel
1. Uzyskasz wiedzę o najważniejszych zmianach w procesie zarządzania ekspozycjami kredytowymi zabezpieczonymi hipotecznie
2. Poznasz praktyczne rozwiązania w procesie zarządzania ryzykiem zgodnie z Rekomendacją S
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 3 x 90 min.
Program
Wprowadzenie
o zakres stosowania
o wykaz najważniejszych zmian
o podstawowe pojęcia
o rola zarządu i rady nadzorczej
Apetyt na ryzyko
o definicja
o wyznaczanie
o przykłady
Proces kredytowy
Zdolność i wiarygodność kredytowa
o definicja
o ocena zdolności kredytowej
o ocena wiarygodności kredytowej
DStI
o charakterystyka
o wyznaczanie
o ocena adekwatności
o model wydatków gospodarstw domowych
LTV
o charakterystyka
o wyznaczanie
o ocena adekwatności
o model aktualizacji wartości zabezpieczeń
o płynność zabezpieczenia
Testy warunków skrajnych
o definicja
o przykładowe scenariusze
o założenia
Limity wewnętrzne na ryzyko kredytowe
o przykładowe limity
o założenia
Zabezpieczenia
Monitoring i raportowanie
o zakres
o przykłady
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.