Nieruchomości dochodowe – ryzyko i finansowanie cz. I i II NOWOŚĆ
Adresaci
pracownicy Banków Spółdzielczych, zajmujący się procesem oceny i przeglądu ekspozycji kredytowych, związanych z nieruchomościami dochodowymi
Wymagania
Brak wymagań wstępnych.
Cel
• Zapoznanie uczestników z ryzykiem związanym z finansowaniem nieruchomości dochodowych i inwestycyjnych,
• Poznanie zasad i wytycznych w zakresie oceny i monitorowania podmiotów zajmujących się inwestowaniem w nieruchomości dochodowych,
• Uczestnik dowie się o najistotniejszych zapisach „ustawy deweloperskiej”, które mają zminimalizować ryzyko kredytowe.
Korzyści
• Ograniczenie ryzyka w finansowaniu przedsięwzięć związanych z nieruchomościami,
• Zapoznanie z wymogami prawnymi (polskimi i unijnymi), które obowiązują banki przy projektach deweloperskich.
Metodyka
Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90min.
Program
Cześć 1
1. Nieruchomość jako przedmiot inwestycji – rodzaje i charakterystyka nieruchomości,
2. Analiza cech ilościowych i jakościowych klienta detalicznego i niedetalicznego ubiegającego się o kredyt związany z finansowaniem nieruchomości, zgodnie z postanowieniami Rekomendacji S Komisji Nadzoru Finansowego,
3. Wytyczne EBA w zakresie udzielania i monitorowania kredytów
a) Udzielanie kredytów na inwestycje związane z nieruchomością,
b) Finansowanie typu project finance,
c) Udzielanie kredytów na nieruchomości komercyjne,
d) Udzielanie kredytów konsumentom na zakup nieruchomości mieszkalnej,
e) Dodatkowe informacje i dane na potrzeby oceny zdolności kredytowej,
f) Wskaźniki na potrzeby udzielania i monitorowania kredytów,
g) ESG przy ocenie projektu inwestycyjnego – techniczne kryteria klasyfikacji działalności gospodarczej jako niskoemisyjna i „ekologiczna”.
4. Obszary ryzyka przedsięwzięć inwestycyjnych:
a) Nieruchomości mieszkalne,
b) Nieruchomości komercyjne
Część 2
1. Założenia przy kredytowaniu inwestycji związanych z nieruchomościami:
a) Przeznaczonymi na wynajem,
b) Mieszkalnymi,
2. Monitoring inwestycji związanych z nieruchomościami dochodowymi,
3. Ocena i monitorowanie jakości zabezpieczenia na nieruchomości – rekomendacje nadzorcze
4. Dokumentacja będąca podstawą do oszacowania wartości nieruchomości
5. Założenia w ustawie o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.
Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach
Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I
W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/
Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa
Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.
Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.
***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:
- e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
- sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.