Online
TEMATY OGóLNOBANKOWE

EUROFATCA – praktyczne podejście do raportowania

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 23.10.2024 09:00
Data zakończenia: 23.10.2024 12:00
Cena: 299.00 netto zł/os.

Adresaci

Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli Banków będących: 1. Członkami Zarządu 2. Dyrektorów Finansowych/Głównych Księgowych 3. Pracowników jednostek odpowiedzialnych za kwestie prawne, podatkowe, compliance, obsługi klientów banku 4. Pozostałych pracowników Banków, dla których tematyka CRS jest interesującym zagadnieniem.

Wymagania

Brak wymagań wstępnych.

Cel

Celem szkolenia jest przedstawienie zakresu informacji usystematyzowanych zgodnie z Ustawą o Wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.

Korzyści

W trakcie szkolenia przedstawiony zostanie zakres dotyczący m.in.:
a) implementacji CRS z uwzględnieniem – podstawowych definicji, kategorii rachunków, ich identyfikacji oraz zasad raportowania
b) stosowania zasad należytej staranności w obszarze obowiązków sprawozdawczych, z uwzględnieniem najczęściej popełnianych błędów
c) uczestnicy będą mieli możliwość usystematyzowania posiadanej wiedzy wzbogacając ją o stan aktualny

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2 x 90 min.

Program

I. Ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami– zakres dot. CRS w Polsce

1. Katalog podstawowych definicji
2. Automatyczna wymiana informacji o rachunkach raportowanych – zasady funkcjonowania
3. Zasady raportowania rachunków, w tym rachunków nieudokumentowanych

II. Obowiązki raportujących instytucji finansowych

1. Podstawowe obowiązki instytucji finansowej
2. Rejestrowanie czynności
3. Przechowywanie informacji i dokumentacji
4. Obowiązki dot. pozyskiwania informacji, w tym od rezydentów państw będących krajami, które wdrożyły oraz od tych, które nie wdrożyły CRS – aktualne podejście

III. Zasady należytej staranności

1. Ogólne zasady
2. Procedury należytej staranności wobec:
a) istniejących rachunków indywidualnych,
b) nowych rachunków indywidualnych,
c) istniejących rachunków podmiotów,
d) nowych rachunków podmiotów.

IV. Obowiązek raportowy – podejście:

1. Termin przekazywania informacji
2. Sporządzanie informacji o rachunkach raportowanych na podstawie wzoru opracowanego przez Ministerstwo Finansów – zakres informacji
3. Powiązania pomiędzy raportowanymi polami
4. Lista państw uczestniczących.

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia