Online
TEMATY OGóLNOBANKOWE

Akademia Inspektora Ochrony Danych cz. 3

Zapisz się
Koordynator szkolenia
Data rozpoczęcia: 25.11.2024 12:30
Data zakończenia: 25.11.2024 15:30
Cena: 249.00 netto zł/os.

Adresaci

1. Inspektorzy Ochrony Danych 2. Członkowie Zarządu nadzorujący bezpieczeństwo informacji 3. Pracownicy komórek ds. bezpieczeństwa (SBI, ABI) 4. Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz 6. Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności) 7. Pracownicy komórek ds. kontroli wewnętrznej

Wymagania

Ogólna znajomość praktyki działania banku spółdzielczego.

Cel

1. Przypomnieć i usystematyzować zakres przepisów w zakresie ochrony danych osobowych związanych z działalnością banku
2. Rozpoznać problemy wynikające z wdrożenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
3. Umieć rozpoznać i ocenić obszary ryzyka zgodności oraz ryzyka przetwarzania danych osobowych i odpowiednio ująć to w nadzorze lub kontroli wewnętrznej IOD lub komórki Compliance.

Korzyści

1. Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku
2. Uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów dotyczących compliance

Na zakończenie szkolenia otrzymujecie Państwo:
1. Polityka bezpieczeństwa informacji – Regulacje systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, Wersja 2024– obejmująca wymagania RODO oraz Wytyczne EBA oraz Rekomendację KNF, ankietę KNF, DORA
2. Instrukcja ochrony danych osobowych – Wersja 2024 – zgodna z RODO, w tym art. 5, 24, 32
3. Rejestr czynności przetwarzania – Zgodny z RODO oraz typowymi czynnościami przetwarzania banku – aktualny przegląd
4. Rejestr kategorii czynności przetwarzania – Zgodny z RODO oraz typowymi kategoriami przetwarzania banku – aktualny przegląd
5. Procedury realizacji praw klienta w zakresie danych osobowych – Obejmujące realizację praw wszystkich kategorii osób zgodnie z art. 13 do 22 RODO – aktualny przegląd
6. Procedury dotyczące naruszeń ochrony danych, w tym metodyka oceny ryzyka naruszenia oraz odpowiednie narzędzie Excel oraz rejestr naruszeń – Zgodne z art. 33 RODO, art. 33 ust. 5 RODO – aktualny przegląd
7. Przykładowa analiza ryzyka ochrony danych – Zgodnie z art. 5 ust.2, art. 24, art. 32 RODO – aktualny przegląd
8. Przykładowe testy równowagi – Zgodnie z art. 5, a także art. 6 ust. 1 lit f
9. Raporty z oceny skutków (DPIA) – Dla typowych sytuacji banku, zgodnie z art. 35. Ust. 7 – aktualny przegląd.

Metodyka

Szkolenie prowadzone za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego kształcenia. Czas trwania 2x 90 min.

Program

Część 3 – Zapewnienie realizacji praw osób, kontrola wewnętrzna – (2 x 1,5h)
1. Regulacje i procedury w zakresie realizacji praw podmiotu danych
2. Typowe wady w procedurach dotyczących realizacji praw osoby, której dane dotyczą
3. Polityka retencji danych i inne regulacje w zakresie zapewnienia retencji danych
4. Typowe problemy zapewnienia prawidłowej retencji danych
5. Procedury w zakresie zgłaszania naruszeń ochrony danych i metodyka oceny naruszenia
6. Rejestr naruszeń ochrony danych osobowych
7. Przykładowe naruszenia ochrony danych
8. Kontrola wewnętrzna sprawowana przez Inspektora Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych
1) Plan kontroli
2) Metodyka kontroli
3) Raporty pokontrolne
9. Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych i kary nakładane przez PUODO
10. Raport roczny Inspektora Ochrony Danych

Warunki uczestnictwa w sesjach on-line, e-szkoleniach

Uczestnictwo w sesji on-line, e-szkoleniu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego wraz z połączeniem internetowym, a także posiadania słuchawek bądź głośników podłączonych do komputera, które umożliwiają odbiór dźwięku. Zalecamy korzystanie z przeglądarki Google Chrome. Film instruktażowy jak przygotować stanowisko do odbioru sesji on-line: https://youtu.be/ieBEfXPAB5I

W celu upewnienia się czy wszystkie komponenty (połączenie internetowe, wtyczki) działają po-prawnie zalecamy przeprowadzenie testu połączenia. Test dostępny jest https://transmisjeonline.pl/tester/

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie sesji on-line, e-szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego podpisanego przez osobę upoważnioną, przesłanego e-mailem, przez stronę WWW lub pocztą.

Realizacja zaplanowanej sesji on-line, e-szkolenia potwierdzana jest mailowo 1–2 dni przed terminem. W przypadku konieczności odwołania sesji on-line, e-szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo, na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub pocztą) najpóźniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za sesję on-line, e-szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za sesję on-line następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu sesji on-line, e-szkolenia przez BODiE. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu dot. akceptacji e-faktury. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za wydruk i wysyłkę papierową faktury wynosi 15,00 zł netto i doliczana jest do faktury za sesję on-line, e-szkolenie.

***
Informujemy, że ceny podane na naszej stronie www.bodie.pl dotyczą banków spółdzielczych i zrzeszających. Ceny szkoleń dla banków komercyjnych, innych instytucji finansowych i osób prywatnych, wynoszą:

  • e-szkolenie: 650,00 netto za 1 osobę
  • sesja on-line: 250,00 netto za 1 osobę.
Zapisz się na szkolenie
Dane zamawiającego

    Osoba kontaktowa
    Dane uczestników szkolenia