Reforma ochrony danych osobowych – jak wdrożyć RODO?

Szkolenie - rozwojowe

Adresaci:

• Kadra kierownicza
• Administratorzy bezpieczeństwa informacji
• Osoby zarządzające systemem ochrony danych osobowych

Wymagania:

Warsztaty skierowane są do osób posiadających podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych, a w szczególności do osób pełniących funkcję Administratorów Bezpieczeństwa Informacji lub przymierzających się do jej pełnienia.

Cel:

Objaśnienie zmian, jakie ma wprowadzić rozporządzenie UE tzw. ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) w stosunku do obecnie obowiązującego prawa w tym zakresie w Polsce. Prowadzący scharakteryzują praktyczne aspekty związane z realizacją obowiązków jakie będą ciążyły na administratorach danych (np.: konieczność zgłaszania incydentów do organu nadzorczego oraz informowanie osób poszkodowanych). Celem szkolenia jest również objaśnienie realizacji  uprawnień oraz praw osób, których dane będą przetwarzane (np.: tzw. prawo do bycia zapomnianym). Poruszone zostaną zagadnienia zawiązane z zasadami nakładania kar pieniężnych na administratorów danych i formy ich egzekwowania.

Korzyści:

Każdy uczestnik szkolenia zostanie zapoznany ze zmianami stanu prawnego i zakresem obowiązków, wynikających z rozporządzenia, które wejdzie w życie w 2018 r. Pozwoli to na skuteczne przygotowanie swojej instytucji do nowych wymogów prawnych. Formuła spotkania powiązana z możliwością zadawania pytań pozwoli na sukcesywne przyswajanie wiedzy i wymianę poglądów z innymi uczestnikami szkolenia. Po zakończeniu warsztatów uczestnicy otrzymają komplet materiałów zawierających opracowania dydaktyczne tematu szkolenia.

Metodyka:

Szkolenie jest oparte na prezentacji multimedialnej przedstawiającej zestawienie aktualnych i przyszłych regulacji prawnych w zakresie ochrony danych osobowych, uzupełnione o przykłady z praktyki. Nowe zasady przetwarzania danych osobowych zostaną przedstawione w formie warsztatów. Dodatkową częścią kursu będzie możliwość uczestnictwa w indywidualnych konsultacjach.

Program:

1. Wdrożenie RODO w banku spółdzielczym– pierwsze kroki.
2. Wyjaśnienie podstawowych pojęć z RODO:
a. Nowa definicja danych osobowych – szczególne kategorie danych;
b. Bank spółdzielczy jako współadministrator;
c. Formy przetwarzania danych osobowych przez bank spółdzielczy a RODO;
d. Inne definicje i ich znaczenie dla stosowania RODO w praktyce banku spółdzielczego;
e. Braki definicyjne RODO.
3. Przetwarzanie danych niewymagające identyfikacji.
4. Zasady przetwarzania danych w RODO:
a. Zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość;
b. Celowość oraz dopuszczalność zmiany celu;
c. Adekwatność;
d. Czasowość.
5. Zasada bezpieczeństwa:
a. pseudonimizacja i szyfrowanie danych osobowych;
b. zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
c. zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego;
d. regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
6. Administrator oraz współadministrator – obowiązki:
a. Obowiązek prowadzenia audytów;
b. Przeprowadzenie oceny skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych;
c. Analiza ryzyka przetwarzania danych osobowych;
d. Zasada privacy by design oraz privacy by default;
e. Prawo do bycia zapomnianym;
f. Prawo do przenoszenia danych.
7. Podmiot przetwarzający – obowiązki.
8. Podstawy przetwarzania danych osobowych:
a. Zgoda na przetwarzanie danych – przygotowanie przykładowej klauzuli zgody;
b. Pozostałe podstawy przetwarzania danych – w ramach jakich procesów stanowią podstawę przetwarzania;
c. Porównanie podstaw prawnych wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych a tych wynikających z RODO;
d. Nowe wymogi dot. umów powierzenia przetwarzania danych.
9. Omówienie skutecznego sposobu informowania przez bank spółdzielczy o korzystanie z praw wynikających z RODO.
10. Nowy kształt obowiązku informacyjnego według RODO:
a. zbieranie danych od osoby, której dane dotyczą;
b. zbieranie danych nie bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą.
11. Obowiązek zgłaszania incydentów:
a. zgłaszanie incydentów GIODO;
b. zgłaszanie incydentów osobie, której dane dotyczą.
12. Nowa dokumentacja:
a. Rejestr czynności przetwarzania danych;
b. Polityki bezpieczeństwa;
c. Upoważnienia do przetwarzania danych.
13. Zasady certyfikacji oraz kodeksy postępowania.
14. Wymagania w zakresie przetwarzania danych w systemach IT.
15. Inspektor ochrony danych w banku spółdzielczym:
a. Czy bank spółdzielczy ma obowiązek wyznaczenia IOD;
b. Jakie wymagania powinien spełniać IOD;
c. Obowiązki IOD.
16. GIODO:
a. Właściwość, zadania i uprawnienia;
b. Zasady prowadzenia kontroli;
17. Europejska rada ochrony danych.
18. Środki ochrony prawnej:
a. Kto może wnieść skargę do GIODO;
b. Dochodzenie praw przed sądem;
c. Prawo do odszkodowania.
19. Odpowiedzialność:
a. Administratora danych;
b. Współadministratora;
c. Podmiotu przetwarzającego;
d. IOD.
e. Osoby upoważnionej.
20. Sankcje:
a. Kryteria nakładania kar pieniężnych;
b. Odwoływanie się nałożonych kar pieniężnych.
21. Przepisy określające tryb postępowania przed GIODO.
22. Pytania i konsultacje.
  • Miejsce szkolenia: Lututów
  • Data rozpoczęcia: 21.09.2017
  • Data zakończenia: 21.09.2017
  • Cena podstawowa:
  • Cena: 460 zł/os.
  • Warunki uczestnictwa
  • Formularz zgłoszeniowy

Warunki uczestnictwa dla banków spółdzielczych w kursach/szkoleniach 
BODiE Placówka Kształcenia Ustawicznego/BODiE Sp. z o.o.

 

Zgłoszenie i potwierdzenie uczestnictwa,
odwołanie kursu/szkolenia, rezygnacja z uczestnictwa

Zgłoszenia przyjmowane są na podstawie formularza zgłoszeniowego, wypełnionego i podpisanego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem lub pocztą do odpowiedniego oddziału BODiE. Formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na końcu katalogu, a także na stronie internetowej: www.bodie.pl.

Realizacja zaplanowanego kursu/szkolenia potwierdzana jest mailowo od 5 do 2 dni przed terminem kursu/szkolenia. W przypadku odwołania kursu/szkolenia, BODiE kontaktuje się z zainteresowanymi Bankami e-mailowo (na podany w zgłoszeniu adres e-mail).

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej (e-mail lub poczta) najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowanym terminem. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia BODiE do wystawienia faktury na kwotę umożliwiającą pokrycie poniesionych kosztów w wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak pisemnej rezygnacji uprawnia BODiE do wystawienia faktury w wysokości 100% odpłatności za szkolenie.

Zasady odpłatności

Odpłatność za kurs/szkolenie obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), obiad, wydanie w dniu szkolenia zaświadczenia o ukończeniu kursu/szkolenia, rabat z tytułu korzystania z e-faktury, opiekę organizatora.

W przypadku nieodebrania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w dniu szkolenia, zostanie ono wysłane pocztą za dodatkową opłatą 15,00 zł netto za 1 zaświadczenie.

W przypadku kursu/szkolenia 2- lub 3-dniowego istnieje możliwość zarezerwowania noclegu za dodatkową opłatą. Opłata obejmuje: nocleg, kolację i śniadanie.

Płatność za kurs/szkolenie następuje na podstawie faktury VAT wystawionej po zakończeniu kursu/szkolenia przez BODiE. Bank zobowiązuje się do przekazania nazwiska osoby uczestniczącej w kursie/szkoleniu wraz z informacją o ewentualnej rezerwacji noclegu nie później niż dwa dni przed terminem kursu/szkolenia.

Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w oświadczeniu, który znajduje się na końcu oferty oraz na stronie www.bodie.pl. W przypadku nie korzystania z e-faktury odpłatność za szkolenie powiększana jest o kwotę 15,00 zł netto.

Reklamacje

Procedura składania reklamacji oraz Formularz zgłoszenia reklamacji znajduje się na stronie internetowej BODiE w zakładce do pobrania: www.bodie.pl/do-pobrania

 

Polityka ochrony danych osobowych

Informacje związane z ochroną danych osobowych znajdują się na stronie internetowej BODiE w zakładce do pobrania: www.bodie.pl/do-pobrania

Dane dotyczące szkolenia

Temat szkolenia: Reforma ochrony danych osobowych – jak wdrożyć RODO?

Data: 21.09.2017

Miejsce szkolenia: Lututów

Dane zamawiającego

Nocleg

Obiad

Osoba kontaktowa
Dane uczestników szkolenia
Nocleg

Obiad

Nadesłane zgłoszenia traktujemy, jako dowód zawarcia umowy, co w konsekwencji będzie nas uprawniało do wystawienia faktury. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą przez administratora danych osobowych – Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji Sp. z o.o., w celu realizacji umowy. Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Polityce Prywatności.

* pola wymagane
powrót do listy szkoleń
This is the header within my first dialog

This is my first paragraph.

Click Here ×
This is the header within my second dialog

This is my second paragraph.

×